Rasmus Sandin skriver kontrakt med Toronto
Publicerad: 2018-07-16
Nyhet
Röglebacken Rasmus Sandin, 18, draftades tidigare i sommar i första rundan av Toronto Maple Leafs. Nu har Rasmus även skrivit på ett treårskontrakt med NHL-klubben.

– Jag vill skicka ett stort grattis till Rasmus för att ha skrivit kontrakt med Toronto. Alltid kul för oss att se en ung Röglespelare nå sitt mål att skriva ett NHL-kontrakt, säger Rögles sportchef Chris Abbott i en kommentar.
Rasmus Sandin kom till Rögle inför förra säsongen och tog en plats i A-laget på försäsongen och debuterade även i SHL (fem matcher). Under hösten åkte han sen över och spelade juniorhockey (utlånad till Sault Ste. Marie Greyhounds) och svarade för en mycket stark säsong.
Rasmus hade egentligen ett år kvar på kontraktet med Rögle men är nu Torontos spelare efter nattens kontraktsskrivande. Var han spelar kommande säsong bestämmer Toronto:
– Det är för tidigt att säga om Rasmus spelar med oss eller inte kommande säsong, säger Chris Abbott.
Rasmus Sandin är den andre i Rögletruppen som skriver kontrakt med en NHL-klubb den här sommaren. Tidigare skrev anfallaren Lucas Elvenes på för Vegas Golden Knights.