Daniel Zaar skriver nytt kontrakt med Rögle
Publicerad: 2022-07-23
Daniel Zaar stannar i Rögle. Forwarden har skrivit på ett fyraårskontrakt med klubben.

Daniel Zaar anslöt till Rögle från KHL-laget Torpedo Nizhny Novgorod mitt under föregående säsong och då kom parterna överens om ett avtal som löpte säsongen ut. I återkomsten blev det totalt tre mål och tolv assist på 16 grundseriematcher samt fyra mål och sju assist under slutspelet. Han var även en stor bidragande faktor till att Rögle bärgade en historisk CHL-titel med sina två mål i finalen.

Efter att allt nu löst sig med den ryska klubben Torpedo Nizhny Novgorod har 28-åringen skrivit på ett fyraårskontrakt för klubben.

– Det känns jättebra, skönt att alla bitar är på plats och att slippa gå runt och tänka på det här. Nu vet jag vad jag ska göra framöver. Det är här jag vill vara så det var ett ganska enkelt beslut att välja just Rögle. Detta är hemma för mig, jag känner mig trygg här, vi får ett bra lag och har chans att vinna. Det är det man spelar för, säger Daniel Zaar.

Så här ser Rögles sportchef Chris Abbott på att Zaar blir kvar i klubben:

– Zaar är en av ligans bästa ytterforwards och visade det väldigt mycket när han kom tillbaka till oss i våras. Han tillför fart, teknik och en målinstinkt till vår laguppställning och är en spelare som alla vill spela med. Vi är superglada att ha skrivit ett fyraårskontrakt med Zaar.

Zaar inledde sin hockeykarriär i Jonstorp, men kom till Rögle som J18-spelare 2010. Han spelade i klubben fram till 2013. Forwarden kom tillbaka till Rögle inför säsongen 2018-19. Det blev 150 grundseriematcher och 122 poäng från Zaars klubba under de tre säsongerna innan forwarden lämnade för spel i KHL 2021-22.

Totalt har Zaar 243 grundseriematcher i Rögle-tröjan och stått för totalt 176 poäng (68+108). Han har också gjort 44 poäng (16+28) på 49 slutspels- eller kvalmatcher för klubben.

Rögle BK