Bildspecial: Första sommarcampen igång
Publicerad: 2019-07-22
Röglecamp 2019
Det återstår en hel del av sommaren men hockeysäsongen har så sakta dragit igång ändå. På söndagen drog den första av totalt sex Sommarcamper i RögleAkademins regi igång. 66 förväntansfulla ungdomar checkade in för tre dagar fyllda med hockey.

RögleAkademins sommarcamper 2019 arrangeras vecka 30, 31 och 32 och varje camp är tre dagar lång där deltagarna varje dag har tre ispass och två fyspass. Det finns tre åldersgrupper i varje camp.
Ispassen leds av klubbens anställda tränare medan fysen körs i samarbete med Crossfit Ängelholm och Anton Jonkmans utvecklade Hockeyfit-koncept.
– Totalt kommer vi att arrangera sex camper de här veckorna och intresset är stort. Samtliga sex camper är fulltecknade och totalt kommer vi att ha 380 deltagare, säger RögleAkademins Arne Nilsson som är administrativt ansvarig för campverksamheten.
Ansvarig för innehållet i Sommarcamperna är förre elitspelaren Patric Kjellberg som har en lång och framgångsrik karriär som hockeyspelare i SHL, NHL och landslaget bakom sig och är i dag en av landets främsta skridskotekniktränare. Deltagarna i årets camper för träna skridsko- och klubbteknik samt smålagsspel på isen.
– Det är roligt att våra camper är så populära fortfarande, det är många återkommande deltagare och det visar att vi har ett bra koncept. Majoriteten av deltagarna är spelare från södra Sverige men vi har även långväga gäster från Piteå och Luleå till exempel. Samt några från bland annat Danmark, Norge och Schweiz, säger Arne Nilsson.