Derbyseger för J18
Publicerad: 2020-08-22
J18
Rögle J18 vann derbyt borta mot Malmö med 6-4 efter att har avgjort matchen i tredje perioden. Anfallaren Erik Påhlsson blev dessutom inkallad till U17-landslagets camp i Furudal kommande vecka-

– Det är alltid skönt att vinna ett derby. Det här var ett steg i rätt riktning mot det lag vi vill vara men vi har detaljer att gnugga på kommande vecka, sammanfattar tränare Almen Bibic efter matchen.
Röglespelarna kom ut lite trevande och var i underläge efter första (1-2). I andra höjde sig Rögle, man kontrollerade händelserna, vann skotten medd hela 23-7 och perioden med 2-1 och ställningen var 3-3 inför tredje. I tredje tog Rögle ledningen men hemmalaget kvitterade men Rögle svarade igen, i powerplay:
– Vi fick två utvisningar med oss och vårt powerplay klev fram och gjorde två mål och avgjorde matchen, berättar Almen Bibic.