Het hockeymatch för Rögle Exclusive
Publicerad: 2022-06-01
Rögle Exclusive intog Catena Arena i säsongens näst sista nätverksträff.

Rögle Exclusive samlades under onsdagen för en sista Exclusive-träff innan sommaravslutningen. Hockey stod på schemat i Catena Arena. Totalt deltog 30 partners till Rögle BK.

– Fantastiskt roligt att vi kunde bjuda in till det här och att så många kom. Trots att sommarvärmen börjar komma var det så många som ville komma in i en kall ishall och umgås. Vi är jättetacksamma för uppslutningen, precis som alltid, säger Rögles säljansvarige Christian Sandell.

Rögles A-lagstränare Cam Abbott coachade det gröna laget till en 10-3-seger mot det vita, som coachades av J20-tränaren Max Bohlin. Lagen förstärktes dessutom av fyra spelare från Rögles A-lag; William Wallinder, Oliver Tärnström, Theodor Niederbaach och Daniel Ljungman.

– Det var riktigt roligt. Det är en hobby det här att få spela hockey. Konstigt att det inte var fler folk i publiken bara, säger Dan Berglund från Rexel som var målvakt i det gröna laget.

Men det var inte resultatet som var det viktigaste menar Lars Klinker från Treano Bygg.

– Det var riktigt roligt. Vi spelar för att det är roligt. Att få vara med i Rögle Exclusive innebär att vi får synas och se mycket. Vi är delaktiga och nätverket är roligt att delta i. Det här är ett ypperligt tillfälle att träffa andra, det är gott snack i omklädningsrummet och bara positiva saker, säger Klinker.

Rögle Exclusive genomför flera träffar varje säsong. Förutom hockey också padel, golf och olika typer av mingel.

– Det är bara roligt att vara med här i nätverket. Jag tycker bara att det är roligt att nätverka och träffa andra företagare. Det är alltid högt i tak, säger Berglund.

Vill du var med i Rögle Exclusive? Kontakta Christian Sandell, Alen Bibic, Mats Ridderborg eller Frida Granflo.

Peter Ekholm