Rögle försvarade titeln efter kämpaseger
Publicerad: 2019-08-18
Försäsongen 2019
Rögle försvarade titeln i försäsongsturneringen i Köln genom att besegra värdlaget med 2-1 i en ren final på söndagskvällen. Mattias Sjögren blev tvåmålsskytt i en match som inte var så välspelad men handlade mycket om kamp.

Första perioden präglades av hög fart, mycket vilja men inte så ordnat spel. Rögle skapade dock det mesta och hade ett övertag i målchanser och Mattias Sjögrens 1-0-mål sent i perioden var inte orättvist.
Köln kvitterade tidigt i andra sedan man brutit ett Rögleuppspel och kommit tre mot två i den följande spelvändningen. Hemmalaget fick energi och låg på första tio innan Rögle kunde lyfta upp spelet lite. Det var inte mycket till ordnat spel utan mest kämpa och riva.

I tredje behövde hemmalaget ett segermål på ordinarie tid för att vinna turneringen. Med drygt två minuter kvar fick Köln spela powerplay och tog ut målvakten. Men då kontrade Rögle, Mattias Sjögren slog in pucken i tom bur och säkrade segern och turneringsvinsten.

Försäsongsturnering, Köln:
Köln-Rögle 1-2 (0-1, 1-0, 0-1)
Första perioden: 0-1 (18:17) Mattias Sjögren (Kodie Curran).
Andra perioden: 1-1 (2:54) Jason Bast.
Tredje perioden: 1-2 (17:42) Mattias Sjögren (Taylor Matson/Samuel Jonsson) i tom bur. Utv, Köln: 6x2 min Utv, Rögle: 7x2 min (Nils Höglander 2+2, Hampus Gustafsson 2, Dominik Bokk 2, Taylor Matson 2, Dennis Everberg 2+2

Så spelade Rögle: Målvakt: Roman Will (Christoffer Rifalk) Backar: Niklas Hansson-Kodie Curran, Éric Gélinas-Daniel Bertov, Jakob Ragnarsson- Samuel Jonsson, Erlend Lesund. Kedjor: Daniel Zaar-Mattias Sjögren-Dennis Everberg, Dominik Bokk-Simon Ryfors-Nils Höglander, Taylor Matson-Erik Andersson-Kevin Wennström, Adam Edström-Hampus Gustafsson-Wilson Johansson. Vilade: Jakob Bondesson, Leon Bristedt, Ted Brithén, Anton Bengtsson.