Rögle-duo uttagna till landslaget
Publicerad: 2022-08-09
I slutet av augusti är det dags för Team 20 att spela 4-nationers i Rovaniemi, Finland. Då tar både Adam Engström och Oskar Pettersson plats i truppen.

Under onsdagseftermiddagen tog Magnus Hävelid, förbundskapten för Team 20/Juniorkronorna, ut den trupp som åker till Rovaniemi den 25–27 augusti. Med i truppen är Röglespelarna Oskar Pettersson och Adam Engström.

– Efter säsongsstarten för Team 20 med tre internmatcher i Enköping förra månaden ser jag fram emot att åka till Rovaniemi och spela tre matcher mot internationellt motstånd. Det är genom att spela tuffa matcher som vi kan utveckla vår spelidé och samtidigt börja bygga gruppkemi och sortera ut rollfördelning inför JVM i december, säger Magnus Hävelid till svenska hockeyförbundets hemsida.

4-nationersturneringen består, utöver Sverige, av Finland, Tjeckien och Slovakien. Team 20 inleder mot Tjeckien den 25 augusti.

I skrivande stund har Rögle även fem spelare som är över i Kanada för att spela JVM. Calle Clang, Linus Sjödin, Theodor Niederbach, Daniel Ljungman samt William Wallinder inleder äventyret mot Schweiz den 10 augusti.

Anton Toft