Hedersam förlust för J18
Publicerad: 2019-09-22
J18
Rögles J18 svarade för en riktigt bra insats i hemmamötet mot Frölunda. Men man hade inte marginalerna på sin sida i det spännande slutskedet och gästerna kunde lämna Catena Arena med alla tre poängen efter att ha gjort två obesvarade mål i slutet av tredje och därmed vinna med 5-3.

Rögles yngre juniorer kom till hemmamötet mot tippade topplaget Frölunda med två raka förluster i serieinledningen. Men matchen på söndagen blev en jämn och spännande historia. Frölunda var i en 1-0-ledning efter första, Rögle vände till 2-1-ledning i andra efter ett powerplay-mål av Elias Andersson och ett straffmål av Douglas Andersson.
Frölunda kvitterade innan pausen men Rögle återtog ledningen i tredje genom Alexander Bengtsson, åter i powerplay. Frölunda kvitterade men Rögle låg på för ett segermål. Bland annat fick man en ny straff men Elias Andersson kunde inte överlista Frölundas målvakt. Gästerna tog ledningen med knappt fem minuter kvar (powerplay) och kunde sen göra 5-3 i tom bur i slutskedet när Rögle tog ut målvakten i kvitteringsjakten.
– I dag tycker jag att vi gör en riktigt bra match. Alla ska ha en stor eloge. Vi tog ett steg till i helt rätt riktning, säger tränare Mathias Tjärnqvist.