Ryfors första mål var efterlängtat
Publicerad: 2018-11-01
Efter match
Han har ofta en undanskymd roll och får sällan de stora rubrikerna. Det är heller inte så ofta han kommer med i målprotokollet. Fast i 6-3-vinsten hemma över Växjö bidrog Rögles center Simon Ryfors till vinsten genom att göra sitt första mål för säsongen.

Simon Ryfors är nu inne på sin tredje säsong i Rögles A-lag. Centern bidrar alltid med hårt jobb över hela banan men hamnar sällan i blickfånget i samband med matcherna.
Fast när Rögle tog sin tredje raka seger och fjärde raka hemmaseger, gjorde Simon Ryfors ett av målen i 6-3-vinsten. Målet som betydde 5-2 gav Rögle lite andrum och möjlighet att spela på resultatet.
– Detta var en otroligt skön seger och jag tycker att vi har bra kontroll på Växjö i stort sett hela matchen. Dock fick de ett litet momentum där i mitten av andra perioden i samband med att de reducerade till 3-1 och sen kom även 3-2. Skönt att vi gjorde 4-2 innan paus för då var Växjö på gång, säger Simon Ryfors när han analyserar efter matchen.

Målet han gjorde kändes så klart också skönt. Det kom ganska lägligt i tredje perioden då Växjö försökte att jaga ikapp.
– Det var ett bra jobb av Nils (Höglander) i hörnet. När sedan Ahnelöv sköt var det bara att sätta ner klubban i isen. Riktigt skönt att se pucken gå in, säger han och fortsätter att förklara lagets uppryckning och segersvit:
– Vi känner oss mycket mer trygga nu i vårt spel. Nu litar alla på varandra och alla litar på spelidén. Jag tycker att vi uppträder som ett lag nu vilket vi kanske inte gjorde i början av serien, förklarar han.

På lördag väntar sista matchen för Rögles del innan landslagsuppehållet då laget beger sig till Stockholm.
Match mot topplaget Djurgården väntar och där har Rögle ju spelat redan en gång tidigare den här säsongen.
– Jag tycker att vi åker upp dit som ett farligare lag nu än vad vi var där uppe senast. Nu har vi en trygghet även i bortaspelet och jag ser verkligen fram emot att åka dit. Vi har allt att vinna och siktar på att förlänga segersviten, hälsar Simon Ryfors till alla Röglefans.

Patric Andersson