J18 studsade tillbaka direkt
Publicerad: 2020-01-13
J18
Förlusten i Tingsryd i torsdags sved - men Rögles J18 studsade tillbaka direkt och tog en enkel seger hemma mot Mariestad. Matchen var i princip avgjord efter första då det stod 4-0 och till sist vann man med 7-2.

J18 behöver vinna fortsättningsserien för att ta sig till SM-slutspelet och därmed är det små marginaler och man har inte råd med alltför många poängtapp. Förlusten i Tingsryd i torsdags (3-5) var jobbig men laget tog det på rätt sätt och gjorde inget misstag i hemmamötet mot Mariestad.
– Vi sköt över 50 skott mot Tingsryd men jag måste erkänna att det var en hel del avslut utifrån. Mot Mariestad var vi rejälare och bestämda. Vi gör en bra kollektiv insats och vinner rättvist, säger tränare Mathias Tjärnqvist.
Rögles mål mot Mariestad gjordes av Jonathan Larsson 2, Jac Johansson Sennow, Natanael Lindholm, Linus Sjödin (bilden), Sebastian Törnqvist och Elias Andersson.
J18 möter serieledande Karlskrona borta på torsdag i en viktig match.