Daniel Henrysson ny projektledare för Grönvit Hållbarhet
Publicerad: 2022-05-30
Rögle har tillsatt ny projektledare för klubbens hållbarhetsarbete. Valet föll på Daniel Henrysson, som kommer att arbeta med utvecklingen av Grönvit Hållbarhet.

– Det känns väldigt bra att komma till Rögle. Det är en spännande organisation som är uppskattad i hela Ängelhom och i regionen. Det är också en förening i medvind och det händer mycket i föreningen, vilket är spännande och utvecklande att få vara en del av, säger Daniel Henrysson.

Daniel Henrysson inledde sin nya tjänst under maj. Tidigare har 44-åringen varit verksam inom Ängelholms kommun som fritidsutvecklare och innan dess arbetade han som idrottsutvecklare på Skåneidrotten (nu RF Sisu Skåne). De erfarenheter om föreningslivet som han byggt upp under sin tid där vill han nu ta med sig in till sitt arbete med Grönvit Hållbarhet.

– Jag vill utöka samverkan med det övriga föreningslivet i Ängelholm och fortsätta bygga de relationerna som redan finns. Jag vill även titta utanför Ängelhom och vad som skulle krävas för att bli en ännu större och ännu starkare aktör inom samhällsengagemang och hållbarhetsfrågor, säger han.

Grönvit Hållbarhet är Rögles samhällsengagemang vid sidan av isen. Genom samverkan mellan andra idrottsklubbar i närområdet, näringslivet och kommun är målet med projektet att bidra till en positiv samhällsutveckling.

Under skolåret 2021-22 samverkade Rögle tillsammans med Ängelholms kommun och EVS genom att besöka sjundeklassare från sex olika skolor i kommunen. Daniel Henrysson kommer fortsätta driva liknande projekt framöver och framför allt under den kommande sommaren.

– Skolbesöken kommer att fortsätta på linkande sätt samtidigt som det är viktigt att utveckla och utvärdera från föregående år. Under sommaren väntar först en rad spännande aktiviteter där vi ska satsa på att synas så mycket som möjligt på platser där det finns ungdomar. Vi kommer att finnas ute och driva aktiviteter på bland annat skejtparker och stränder, säger Daniel.

Rögles kommersiellt ansvarige Kari Litmanen om anställningen av Daniel Henrysson.

– Det är fantastiskt roligt att välkomna Daniel till organisation. Hans erfarenhet av att arbeta med föreningar och föreningslivet kommer att vara väldigt värdefullt för utvecklingen av vårt hållbarhetsarbete framöver. Jag ser fram emot att få presentera honom för vära företagspartners, säger han.

Joel Nordström