Första förlusten på försäsongen
Publicerad: 2019-08-29
Försäsongen 2019
Rögle åkte på försäsongens första förlust när Växjö gästade Catena Arena på torsdagskvällen.Gästerna vann med 3-2 efter ett segermål med knappt sju minuter kvar.

Rögle kom till försäsongens femte match med fyra raka segrar i ryggen. Hemmalaget vann skotten med 8-2 i första perioden men det var gästerna Växjö som gjorde enda målet genom Emil Pettersson som lyfte in en puck från nära håll bakom en chanslös Roman Will.
Andra perioden präglades av mycket utvisningar, totalt nio stycken varav sex för gästerna. Och det var i powerplay som Rögle kunde kvittera. Målskytt Kodie Curran på ett snyggt skott från höger tekningscirkel med Éric Gélinas och Ted Brithén som passningsläggare.

Väsjö återtog ledningen i början av tredje efter en spelvändningmen med knappt nio minuter kvar kvitterade Rögle. Backen Éric Gélinas tog saken i egna händer och skickade in 2-2-pucken med ett distinkt handledsskott upp i nättaket.
Richard Gynge gav gästerna ledningen med 3-2 två minuter senare.
Rögle tog ut målvakten Roman Will med dryga minuten kvar och satsade allt för att få in en kvitteringspuck men fick inte in pucken trots bra tryck.

Rögle har nu tre matcher kvar på försäsongen innan allvaretdrar igång. Nästa vecka väntar först allsvenska Kristianstad på bortais på onsdag och därefter SHL-nykomlingen Oskarshamn i Catena Arena på fredag.