J20 föll på straffar: "Borde haft tre poäng med oss"
Publicerad: 2020-01-18
J20
Rögle J20 kvitterade Moras ledning två gånger om och tog matchen till straffläggning där man dock föll. Rögletränaren Jonas Elofsson var missnöjd med att lämna Mora på lördagen med bara en poäng med sig efter 2-3-förlusten.

– Ja, jag är sjukt besviken att vi bara har en poäng med oss från Mora, jag hade förväntat mig mer. Vi ärväldigt ojämna i den här matchen. Vi gör bra saker men plötsligt så ramlar vi ner i en djup svacka, tar dåliga beslut och sätter oss själva i klistret. Jag skulle vilja uttrycka det som att jag är missnöjd med utförandet ute på isen, inte med arbetsinsatsen. Jag är glad att vi kommer tillbaka två gånger om från underläge och visar moral, sammanfattar tränare Jonas Elofsson lördagens match i Mora.
Mora tog ledningen i första men Benjamin Magnusson kvitterade i början av andra men hemmalaget tog ledningen igen innan mellanperioden var över.
I tredje kvitterade Linus Sjödin, som gjorde sin första J20-match på flera månader efter skada, till 2-2. Förlängningen blev mållös och straffar fick avgöra matchen. Här satte hemmalaget två av fem medan endast William Gustafsson gjorde mål för Rögle och därmed stannade bonuspoängen i Dalarna.
Rögle åker ner till Karlstad för match mot Färjestad på söndagen.
– Jag hoppas på ett revanschsuget lag då. Jag vill berömma backen Anton Davidsson (bilden) som gjorde sin första J20-match och spelade rejält och var bra med puck. Även Love Bergvall förtjänar ett omnämnande, säger Jonas.