Rögle på plats i city tillsammans med fem andra föreningar
Publicerad: 2020-06-25
Rögle BK
Det har varit en märklig tid den här våren där ni inte kunnat besöka oss som vanligt – så därför tänkte vi komma till er. I slutet av sommaren, mellan 10-15 augusti, kommer Rögle BK tillsammans med fem andra idrottsföreningar från Ängelholm att finnas i en lokal på Storgatan tack vare ett initiativ från Backahill.

Det är Backahill AB som under sommaren upplåter en gratis lokal för organisationer som vill prova på att driva sina verksamheter i centrala Ängelholm. Rögle BK har nu tillsammans med ängelholmsföreningarna Ängelholms FF, EVS, Ängelholms IF, FBC Engelholm och ÄSS valt att gemensamt skapa ett koncept där det är möjligt att utforska delar av Ängelholms föreningsliv, med syftet att öka intresset för föreningslivet i Ängelholm.
– Först vill vi tacka Backahill för deras generositet som ger oss och andra den här fantastiska möjligheten. Sen ska det bli riktigt roligt att göra något tillsammans med några andra idrottsföreningar i staden, vi håller alla på med idrott och har tillsammans flera 1 000 aktiva ungdomar i våra verksamheter. Ett ypperligt tillfälle att dels lära känna varandra och sen få visa upp vad vi gör och så ska det bli roligt att få möta våra engagerade supportrar igen, det var ett tag sedan, säger Kari Litmanen, kommersiellt ansvarig i Rögle BK.
Under veckan kommer bland annat spelare och profiler från alla sex föreningar att närvara, alla barn och unga kommer att kunna göra en 6-kamp där de får prova på de olika idrotterna och goodiebags delas ut till alla som deltar. Choklad kommer att säljas till förmån för Alla Kan IF Ängelholm, korv och fika serveras och mycket mer.

I början av augusti kommer ett mer detaljerat schema kommuniceras ut. Lokalen finns på Storgatan 31 och föreningarna kommer att finnas på plats 10-15 augusti (öppettider mån-fre 11-18, lör 10-15).