Andra raka för J20 i Backahill Försäsongsturnering
Publicerad: 2019-08-16
J20
Röglejuniorerna tog en ny stabil seger i Backahills Försäsongsturnering J20 när man besegrade Växjö på bortais med 4-2.

– Det är fortfarande tidigt på säsongen men jag upplever att vi är betydligt längre fram i processen än i fjol och det är även en helt annan känsla i gruppen. Jag är imponerad av grabbarna, det var kul i dag, säger tränare Jonas Elofsson efter matchen i Växjö.
Han fortsätter:
– Vi pratar mycket om att våga och att behålla pucken inom laget. Det är okej att göra misstag ibland så länge man lär sig av dem. Jag tycker vi spelar stabilt mot Växjö, har tålamod och utnyttjar chanserna när de kommer.
I målet gjorde Erik Forss sin första J20-match och svarade för en stark insats.
– Erik gör det bra. Vi har två bra målvakter.
En sak som gör Jonas glad är lagets moral:
– Jag är både imponerad och glad över hur vi kommit ihop som ett lag redan. Vi står upp för varandra och alla hjälper till.
Röglebacken Love Bergvall tacklades och skadades i matchen och fick föras till sjukhus. Men rapporterna efteråt var goda och Love beräknas snart vara tillbaka.
Målskyttar för Rögle: Kalle Spaberg-Olsen, Samuel Johannesson, Melker Eriksson (pp) och Gustav Arvidsson (i tom bur).