Erik vill bidra på många plan
Publicerad: 2018-08-30
Försäsong
Han är en av många nya spelare i Rögle som under senare säsonger kanske mest gjort sig känd som en grovjobbare som sliter hårt i varje byte. Fast nye forwarden från HV71, Erik Andersson, vill även bidra med poäng kommande säsong.

Rögles träningsmatch hemma mot Linköping slutade med strafförlust 4-5. Ett av Rögles nya ansikten fick dock göra sitt första mål för säsongen. På ett handledsskott från Leon Bristedt styrde nyförvärvet Erik Andersson in säsongens första mål. Ett mål som betydde 4-2 men som tyvärr inte räckte till seger.

• Det var skönt att få det avklarat så man slipper tänka på det. Leon drev runt fint i anfallszon och fick iväg ett skott som jag lyckades få klubban på, förklarar Erik Andersson.

Den tredje länken i kedjan är unge Nils Höglander och tillsammans var de tre Rögles mest sevärda kedja i matchen.

• Riktigt kul att spela med Leon och Nils. Jag håller mig bakom de två duracell-kaninerna och samlar upp de puckar som dyker upp. Har inget emot om vi tre spelar ihop även när serien börjar, ler Andersson när han beskriver sin omgivning.

De senaste säsongerna i HV71 har Erik mest bidragit med hårt jobb och uppoffrande spel, men som yngre och under sin juniortid blev det en hel del poäng också. Något som han hoppas kunna bidra med även kommande vinter efter sitt miljöombyte.

• Även om jag först och främst vill komma till jobbet varje dag och jobba hårt för laget, så vill jag även börja bidra med lite mål och assist igen. Jag har stora förhoppningar om att utvecklas den här säsongen och ser fram emot en kul vinter här nere, säger Andersson och fortsätter angående lagets förhoppningar:
  • Det känns som att vi har något stort på gång. Vi har alla verktygen och jag tror att vi kan nå riktigt långt, menar han.

Han har redan gjort sig hemmastadd i Ängelholm och är riktigt nöjd med sin första tid i klubben.

• Killarna är suveräna och jag trivs ypperligt så här långt. Alla personer jag har stött på i klubben har varit kanon och riktigt bra att ha och göra med. Jag har en bra känsla över att det kommer att fungera bra för mig här, avslutar Erik Andersson.
Patric Andersson