Louise Ziegler ny HR-ansvarig i Rögle
Publicerad: 2022-05-23
Rögle har anställt Louise Ziegler till den nya rollen som HR-ansvarig i klubben.

Louise kommer bland annat att arbeta med Rögles personalutveckling och att stärka Rögle som arbetsgivare. Från 1 augusti kommer hon att inleda sin heltidstjänst, men har redan nu smygstartat för att lära känna organisationen.

– Det känns jättebra att komma till Rögle och jag fått ett så fint mottagande. Det är en klubb full av passion, vilket gör det lättare att komma in i sin roll. En del i min roll är att göra föreningen till en ännu mer attraktiv arbetsplats, vilket känns som en spännande utmaning, säger hon.

Louise ansluter till Rögle efter att ha arbetat åtta år på Resurs Bank och Solid Försäkring. Under sin tid där har hon haft en bred HR-roll, med fokus på att ständigt utveckla och ligga i framkant inom HR frågor. Det är något som hon vill ta med sig in till Rögle för att fortsätta stärka klubbens anseende som arbetsgivare.

– Alla kan se hur framgångsrika Rögle har blivit inom det sportsliga och jag vill att vi ska vara lika framgångsrika som arbetsgivare. Mitt fokus kommer vara på vad man inom HR kallar medarbetarresan och arbeta för att attrahera, rekrytera och introducera rätt kompetens och sedan se till att utveckla och engagera dom under hela sin anställning hos oss. I grund och botten handlar min vision om att Rögles anställda ska ha det bra på jobbet.

Klubbdirektör Daniel Koch om rekryteringen av Louise Ziegler:

– Med en snabbt växande verksamhet och en organisation med över 300 anställda är personalutveckling, arbetsmiljöfrågor, rekrytering etc. viktiga delar för klubbens fortsatta utveckling. Därför är jag enormt glad att Louise valt att acceptera rollen som HR-ansvarig i klubben. Louise erfarenhet ihop med hennes härliga energi och driv mot att fortsätta utvecklas gör att hon är utmärkt för rollen och för klubben.

Joel Nordström