Juniorsvepet: Weinö trivs i Rögletröjan
Publicerad: 2022-09-13
Juniorsvepet
Rögle J20 spelade sina två första seriematcher förra veckan. I premiären satte nyförvärvet Wiggo Weinö sitt första mål i Rögletröjan. I dagens avsnitt ger forwarden sin syn på matcherna och blickar fram mot en häftig hemmapremiär på lördag.

Wiggo Weinö kom till Rögle inför säsongen och gör sitt sista år som junior. Förra veckan spelade han och Rögle J20 säsongens två första matcher i J20 Nationell Södra.

I bortamatcherna mot Malmö och Oskarshamn blev det en seger och en övertidsförlust. Mot Malmö i premiären gjorde Wiggo Weinö Rögles andra mål, vilket betydde hans första i Rögletröjan.

– Riktigt skönt att få göra mål direkt. Det hjälper mycket för en själv och för ens självförtroende när puckarna går in, så det var kul att få utdelning, säger han.

På lördag väntar hemmapremiär för J20 i Catena Arena mot gästande Linköping. Matchen kommer att spelas direkt efter A-lagets SHL-premiär, vilket bäddar för extra mycket folk på läktarna.

– Förhoppningsvis blir det mycket folk, det hade varit grymt kul. Sen är det ju alltid roligt med hemmapremiär, så det ser vi så klart fram emot, säger Weinö.

Joel Nordström