Kolppanen lånas ut till Södertälje
Publicerad: 2017-12-18
Nyhet
Rögles finländske målvakt Ville Kolppanen lånas ut några dagar till allsvenska Södertälje - förhoppningen är att han får välbehövlig matchträning med den allsvenska klubben.

När Röglespelarna åkte in på isen på måndagen för att träna och ladda upp inför tisdagens derby hemma mot Malmö så var bara två målvakter på isen, Justin Pogge och Emil Kruse.
Ville Kolppanen, som varit skadad hela hösten, är istället i Södertälje SK.
– Ville är äntligen tillbaka och redo för match. Vi hittade en möjlighet för honom i Södertälje. Han kommer att träna med laget måndag och tisdag och förhoppningsvis spela på onsdag, säger Rögles sportchef Chris Abbott.
Ville Kolppanen har varit skadad sen några dagar före SHL-premiären i september men har tränat för fullt de senaste veckorna och Rögles sportchef har letat efter en möjlighet att ge honom matchträning.
Södertälje möter Tingsryd på onsdag kväll på hemmais.
– Jag hoppas Ville får spela, sen återvänder han till oss på torsdagen, säger Chris.

Huvudpartners