Fall framåt för J18
Publicerad: 2019-09-20
J18
Det blev förlust även i andra seriematchen för Rögle J18. Men efter förlusten i Växjö (1-3) på torsdagskvällen var tränare Mathias Tjärnqvist ändå nöjd med ganska mycket.

– Jämfört med premiärförlusten hemma mot Troja var det här ett steg i helt rätt riktning. Nu spelade vi för varandra och spelade den hockey vi vill spela med mycket fart, säger Mathias.
Hemmalaget Växjö gick upp i en 2-0-ledning i första perioden men Alexander Gunnarsson reducerade tidigt i andra men hemmalaget utökade till 3-1 tre minuter senare. Och mer mål blev det inte i den här matchen.
– Vi skapar helt klart tillräckligt med chanser för att vinna den här matchen. Vi skjuter 37 skott, även Växjö hade lite chanser men jag tycker det är övertag för oss.

Mathias vill berömma hela laget den här gången:
– Stor eloge för alla som chippade in sen vill jag gärna nämna Oliver Casselsten och Axel Smeds, två 04-or som gjorde det bra.
På söndag spelar J18 hemma mot Frölunda kl 12:00.
– Frölunda är en av seriens favoriter och det ska bli grymt skoj för killarna att ställas mot dem, en härlig utmaning, säger Mathias.