Zaar tycker att Rögle är på väg upp
Publicerad: 2018-10-20
Efter match
Fyra poäng på tre matcher för Rögle nu och säsongens andra trepoängare hemma mot Timrå. Forwarden och Jonstorpskillen Daniel Zaar har varit en av lagets bästa spelare de senaste matcherna och han tycker att laget är på rätt väg nu.

Poäng i två raka matcher har inte tillhört vanligheterna under Rögles säsongsstart. Efter en poäng borta mot Timrå i torsdags och tre poäng mot samma lag under lördagseftermiddagen, så kanske ett trendbrott är på väg. Rögles forward Daniel Zaar berättar om känslan efter andra raka hemmasegern.
– Det känns som att vi tar små steg och jag tyckte att det kändes bra uppe i Timrå i torsdags. Jag tror att laget är på väg i rätt riktning nu, säger Zaar och fortsätter angående matchen:
– Tycker att vi kom ut riktigt bra i första perioden och har en välförtjänt 2-0-ledning efter den. Tyvärr får vi en dipp i andra perioden och sen i tredje blir det så klart lite spänt och nervöst när de reducerar. Riktigt skönt att vi lyckades hålla ledningen.

Rögle kunde i sanningens namn ha avgjort matchen långt innan Ted Brithén gjorde 3-1 i tom kasse. Chanser saknades inte och särskilt under den tredje perioden innan gästernas reducering fanns det stora möjligheter.

• Jag var väl en av dem som hade lägen och det var lite frustrerande. Fast så länge jag är där och skapar chanserna så är jag inte det minsta orolig vad det gäller matcherna framöver. Jag hänger snart dit den, säger Zaar leende efter matchen.

Nästa uppgift för Rögle är bortamatch på torsdag mot Färjestad. Karlstadlaget har också haft en lite tyngre start än förväntat och det tänker Rögle försöka att utnyttja.

• Ja, de var ju tippade i toppen innan säsongen. Jag har ärligt talat inte sett Färjestad så mycket hittills den här säsongen men kan vi spela som vi har gjort i de här två matcherna mot Timrå så tror jag att vi kan få dem fundersamma. I så fall har vi goda möjligheter att ta poäng där uppe, säger en optimistisk Daniel Zaar avslutningsvis.
Patric Andersson