U16 inleder hemma i avgörande SM-kval
Publicerad: 2020-02-26
U16 Elit
Växjö är sista hindret på vägen för Rögles U16 elit mot det hägrande poolspelet i USM-slutspelets åttondelar. Den avgörande playoff-rundan mot Växjö avgörs i bäst av tre matcher där Rögle börjar hemma i morgon torsdag kl 19:30 i Catena Arena.

– Det ska bli riktigt roligt. Vi har förberett oss genom en fin träningvecka där vi tryckt på ordentligt för att vara redo inför utmaningen som står framför oss, säger tränare Linus Karlsson.
Besvikelsen över att ha missat topp 5-serien efter nyår har försvunnit - istället har Linus Karlsson coachat ett hungrigt och segerrikt U16 under de första månaderna av 2020. Laget vann fortsättningsserien genom att vinna samtliga åtta matcher. Totalt har laget spelat 21 matcher sen julhelgen och vunnit 19.
– Vårt spel sitter bättre för varje dag och vi har samtidigt haft möjligheten att snurra runt på en del killar från U15-laget vilket är ett bra steg för dom till nästa säsong.
Rögle har vunnit ett par kvalrundor till USM och nu är alltså Växjö sista hindret. Ett Växjö man mötte två gånger i höstas (en seger med 6-1 och en förlust 7-8). Rögle börjar hemma i morgon kväll och returen borta lördag och eventuellt en tredje och avgörande också på bortais på söndag.
– Laget är utan skador och sjukdomar och vi har en riktigt go känsla i gruppen. Vi går för att förlänga säsongen och fortsätta fightas om medaljerna, avslutar Linus.
Matchen i Catena Arena börjar 19:30.