Säsongen 2022-23 är igång
Publicerad: 2022-08-01
Rögle har dragit igång säsongen 2022-23 efter sommarledigheten. Under måndagen återsamlades laget i Catena Arena för lagmöte och därefter fystester i Magnarps idrottshall.

Det var en något decimerad Rögletrupp som samlades under måndagen för att dra igång försäsongen på allvar. Theodor Niederbach, William Wallinder Linus Sjödin, Calle Clang och Daniel Ljungman kommer samtliga att representera Sverige i den stundande JVM-turneringen som inleds den 9 augusti. Inte heller Vojtech Mozik och Michael Kapla fanns på plats under måndagen, men de kommer att ansluta till laget i de närmsta dagarna.

Den första dagen innehöll lagmöte I Catena Arena under morgonen och därefter bar det av till Magnarps idrottshall för fystester. Dagens fystester bestod av jämfotahopp och ett par olika löptester.

Nyförvärvet från Bietigheim/Bissingen Steelers, Riley Sheen, fanns på plats och fick träffa sina sina nya lagkamrater för första gången. Kanadensaren vann skytteligan i tyska DEL med hela 40 mål förra säsongen, nu ser han fram emot att starta en ny säsong med sitt nya lag.

– Jag har endast hört bra saker om organisationen och om stämningen i arenan. Jag är väldigt sugen på att dra igång och att få åka ut på isen i Catena Arena, säger han.

Den första veckan kommer att innehålla diverse fystester innan ispremiären på torsdag. Se mer från Riley Sheen och även Oskar Pettersson i dagens Grönt & Vitt i spelaren ovan.

Joel Nordström