Bild saknas
Press, Media

Journalister, reportrar och fotografer, behöver ackreditera sig till Rögles hemmamatcher i Catena Arena. En behörig uppdragsgivare krävs. Vi ackrediterar i första hand utsända från etablerade medier med daglig utgåva samt med hockey som ett av sina huvudsakliga bevakningsområden. Gästande lags webredaktion är givetvis välkommen att ackreditera sig till matcherna i Catena Arena. Ackreditering sker till kommunikationsansvarig Peter Ekholm senast 24 timmar innan matchstart.

English: For credentials to a Rögle BK home game please email [email protected] at least 24 hours before puck drop. Scouts may request a seat via email.

Mejl: [email protected]

Telefon: + 46 73-393 87 26

Intervjuer och reportage mellan matcher

Spelare och tränare är tillgängliga för intervjuer i anslutning till träningar (ej matchdag) för etablerad media. Kontakta gärna kommunikationsansvarig så kan vi bistå med att allt flyter så smidigt som möjligt.

Tänk på att våra spelare och ledare också behöver vila. Om ni behöver få kontakt med en spelare eller ledare utanför normal kontorstid så skicka ett sms först och fråga. Eller kontakta undertecknad.

Vid träningar är det möjligt att filma (efter särskild överenskommelse) och fotografera från fotobåsen vid sargkanten. Även vid träningar filmas intervjuer utanför omklädningsrum vid SHL:s pressvägg.

Övrigt

Pressrum/pressläktare

Vår pressläktare finns på plan 4. Dit har endast ackrediterad media och scouter (i mån av plats) tillträde. NHL-scouter har tillgång till pressrummet i mån av plats. Scouter måste köpa biljett om de inte har SHL-kort. Mejla [email protected] för mer information

Fotoplatser

Vi har fotobås vid sarkanten i båda avbytarbåsens förlängning. Det finns plats för en fotograf i vardera. Notera att fotografer som arbetar i fotobåsen vid sargkant ska bära hjälm. Arbetsplatser för fotografer med strömkälla och fast uppkoppling finns både i fotobåsen och i ett rum i direkt anslutning till fotobåsen vid sargkanten samt givetvis i pressrummet.

Notera att ...

då vi har ett begränsat antal platser på pressläktaren gäller principen först till kvarn, utifrån vår huvudsakliga policy där vi i första hand ackrediterar etablerade medier med daglig utgåva och hockey som ett huvudsakligt bevakningsområde.

Parkering

Vi har ett antal reserverade platser för press på  parkeringen (se bild). Platserna är markerade med dess. Pressingången i Catena Arena sker längst till vänster  vid huvudentrén, dörren är märkt press.

Huvudpartners