Inför nedsläpp: Leksand - Rögle
Publicerad: 2021-09-16
Inför nedsläpp
Det har blivit dags för den andra omgången av årets SHL-säsong, idag är det Leksand som står för motståndet.

Rögle reser till Dalarna för att försöka följa upp premiärsegern från i lördags. Coach Cam Abbott ser fram emot en tuff match, där han vill att Rögle inte låter hemmalaget spela sitt spel.

– Vi har haft tre bra träningar i veckan och slipat på de delarna som vi behöver utveckla. Vi har också pratat lite om Leksand hur de vill spela. De har haft en bra försäsong och har en vass spelstil som vi måste stänga ner, säger han.

Leksand har precis som Rögle spelat tävlingsmatcher i CHL under försäsongen. Där vann laget fyra raka matcher, två mot Slovan Bratislava och två mot Ocelari Trinec. I de övriga tre träningsmatcherna blev det en seger och två förluster efter straffar. I SHL-premiären föll dalalaget mot Malmö efter en jämn match som slutade 3-4.

LÄGET I LAGEN

Rögle har tränat på som vanligt under veckan och samtliga spelare är aktuella för spel. Hur laget kommer att formeras återstår att se, laguppställningen släpps som vanligt cirka en timme före nedsläpp.

Leksand var utan nyförvärvet Max Veronneau och även Oskar Lang i lördags. Båda spelarna drogs med sviter från hjärnskakning då men ser ut att göra comeback i dagens match mot Rögle. I övrigt är det i så fall endast långtidsskadade Johan Fransson som står på frånvarolistan för masarna.

GRÖNT & VITT GAMEDAY

Kolla vår twitter @roglebk för att ta del sv avsnittet.

Joel Nordström