Rögle förlorade träningsmatchen mot Helsingfors
Publicerad: 2022-08-18
Säsongens första hemmatch slutade med förlust. Helsingfors drog det längsta strået och vann matchen med 1-3. Riley Sheen gjorde Rögles enda mål.

Rögle inledde matchen bäst och skapade några halvchanser i början av första perioden. I minut 13 skulle nyförvärvet och måltjuven Riley Sheen presentera sig. Forwarden snappade upp en lös puck och lyfte snyggt in 1-0. Men bortalaget jobbade sig tillbaka och fick till en kvitteringen i slutet av första – helt jämnt efter tjugo minuters spel.

Calle Clang, Linus Sjödin, William Wallinder, Theodor Niederbach och Daniel Ljungman är fortsatt på JVM och saknades i kvällens match.

Det var ett framåtlutat Rögle som kom ut i andra perioden. Målskytten Riley Sheen lyfte så när sitt andra för kvällen och Ludvig Larsson hade även han ett bra läge för att ta ledningen på nytt. Istället skulle bortalaget påpassligt trycka in ledningenmålet och gå in till tredje perioden med en 1-2-ledning.

I sista perioden var det ett bortalag som backade hem, var kompakta och ett hemmalag som jagade kvittering. Rögle försökte få till en slutforcering men Helsingfors höll undan och avgjorde matchen i tom bur – 1-3.

Nästa match är redan den 23 augusti borta mot HV71 i Jönköping, nya tag då!

Så ställde Rögle upp:

Rifalk - Jonsson

Sund - Mozik Lesund - Jonsson Engström - Kapla Hassel

Edström - Ferguson - Rosdahl Everberg - Kasper - Zaar Sheen - Bengtsson - Tambellini Larsson - Tärnström - Stål Lyrenäs

Anton Toft