Förlust i Luleå
Publicerad: 2018-10-13
Efter match
Rögle fick vända hem från Luleå tomhänt. Lördagseftermiddagens match slutade med seger för hemmalaget med 3-1 (1-0, 1-0, 1-1).

Rögle sattes under stark press direkt, hemmalaget skapade en jättechans i första minuten och fick spela powerplay efter en dryg minut. Rögle redde ut det numerära underläget men fick inte ordning på markeringen i egen zon och Luleå kunde trycka in ledningspucken efter knappt fyra minuters spel.
Det blev en period där spelet böljade fram och tillbaka där hemmalaget skapade de bästa chanserna.
Röglespelarna jobbade hårt och hade en hel del puck i andra - men har fortsatt svårt att skapa några riktigt bra målchanser. Istället var det hemmalaget som fick måljubla igen. Niklas Olausson fick stå helt omarkerad framför duktige Justin Pogge och styra in 2-0 vilket var resultatet efter två spelade perioder.

Matchuret tickade iväg snabbt för Rögle i tredje perioden som inte lyckades skapa något tryck mot hemmaförsvaret.
Med tre och en halv minut kvar tog man ut målvakten och satsade på sex utespelare. Chansningen lyckades inte, istället kunde Johan Harju lyfta in 3-0 i det tomma Röglemålet med två och en halv minut kvar.
Rögle lyckades till sist spräcka nollan när Ted Brithén reducerade till 1-3 med 59 sekunder kvar.