Cam: "Hoppas vi kan behålla samma känsla"
Publicerad: 2019-01-25
Inför match
Ett topplag besegrades på bortais tidigare i veckan, i morgon väntar ett annat: serieledande Luleå hemma i Lindab Arena. "Kan vi ha samma approach till matchen som i onsdags så har vi en bra chans", säger tränare Cam Abbott.

SHL-programmet för Rögles del den här veckan har varit tuffast möjliga enligt tabellen. I onsdags tabelltvåan Färjestad som slutade med skånsk 6-4-seger och i morgon är det serieledande Luleå som gästar Lindab Arena i en match som tillägnas Angel Island Army som firar 30 år.
Segern i Karlstad var välbehövlig för Rögle efter tre raka förluster.
– Vi spelade rätt och blev belönade. Vi hade rätt inställning och var desperata. Vi blockade skott, vi tacklade och var fysiska när det krävdes - det gav utdelning. Jag hoppas vi behåller den känslan, säger Cam.

En viss form av islossning kan man väl även kalla matchen i onsdags då man gjorde sex mål framåt - flera av dem riktigt bra hockeymål.
– Vi tog oss in i de heta områdena och det gav resultat. Ted Brithén till exempel som gjorde ett med en styrning och låg bakom två till. Kul för Zaar (Daniel) som skjutit mycket och som nu fick utdelning i form av två mål. Det är viktigt.
Spelarna var lediga på torsdagen efter att ha kommit hem vid 05-tiden på torsdagsmorgonen efter en lång bussresa från Karlstad. På fredagen var det träning igen - först fys och därefter ett intensivt ispass.

På isträningen saknades backen Kodie Curran. Cam hoppas att kanadensaren finns med mot Luleå i morgon kväll.
– Det är fel person du frågar om chanserna till spel. Men jag hoppas på det, ni får se framåt 18-tiden, säger Cam och ler.

Så här är läget i truppen inför matchen mot Luleå, tillgängliga spelare:
Målvakter: Justin Pogge och Ville Kolppanen.
Backar: Craig Schira, Daniel Bertov, Alen Bibic, Jesper Williamsson, Samuel Johnsson, Jonas Ahnelöv.
Forwards: Ted Brithén, Daniel Zaar, Leon Bristedt, Mattias Sjögren, Nils Höglander, Trevor Mingoia, Olle Liss, Taylor Matson, Matt Carey, Daniel Widing, Erik Andersson, Lucas Elvenes, Simon Ryfors, Linus Sandin, Christopher Bengtsson.
Frågetecken: Kodie Curran - tränade inte på is.
Skadad: Ben Youds.
Övrigt: Backen Jakob Bondesson och forwarden Kevin Wennström är med juniorlaget och spelar matcher mot Timrå och Skellefteå i helgen.