Serieseger och säkrad plats i JSM-slutspelet
Publicerad: 2019-02-17
J18
Rögles J18 är klart för ett av säsongens stora mål: en plats i JSM-slutspelet. Röglejuniorerna besegrade Vita Hästen på bortais med 3-1 på söndagen och säkrade därmed seriesegern i fortsättningsserien och en plats i slutspelet som inleds den 14 mars.

– Skönt att ha säkrat en plats i slutspelet. Nu kan vi inleda förberedelserna inför det. Det blir en tuffare period med träning men med mer ledighet också fram till dess, säger tränare Magnus Rahm.
Vad gäller matchen i Norrköping på söndagen så rivstartade Rögle och dominerade med eftertryck den första perioden. Man hade 19-3 i skott efter första 20 och 2-0-ledning efter mål av Love Bergvall och Hugo Eliasson (bilden).
– Vi kontrollerade matchen helt. Inför andra försökte vi oss på lite små förändringar men fick se stora förändringar. Vi gick ner oss helt och slutade spela vårt spel. En timeout hjälpte inte, säger Magnus.

Trots det så gjorde Andreas Lundberg 3-0 innan hemmalaget reducerade. Men man kom inte närmre och Rögle kunde ta sin åttonde trepoängare på tio matcher efter nyår.
Rögle har två matcher kvar i serien innan JSM. Närmast hemma mot Mariestad på torsdag den 21 februari kl 19:30.