Första hemmamålet för Wennström
Publicerad: 2019-12-05
Efter match
Den 31 oktober gjorde han sitt första mål i A-laget i en bortamatch mot Luleå. Drygt en månad senare kom det efterlängtade första målet hemma i Catena Arena också för Rögles forward Kevin Wennström.

En reduceringspuck i en förlustmatch uppe i Luleå är så här långt Kevin Wennströms enda mål i SHL och i Rögles A-lag. När Rögle tog en högst välkommen trepoängare genom att besegra Brynäs med 4-2 fördubblade han sin målskörd och det kändes extra kul att målet gjordes hemma i Catena Arena. Målet kom tidigt i andra perioden och visade vägen för laget i jakten på de tre poängen.
– Jätteskönt så klart att få göra det målet. Det var ju även kul att äntligen få göra mål inför våra härliga fans också, ler Wennström och beskriver sin fullträff:
– Jag hade precis kommit in på isen efter ett byte när jag såg att (Adam) Edström komm loss på kanten. Jag följde med upp och fick en fin droppass som jag drog till direkt på. Tror att skottet hamnade under armen på målvakten som sen tappade in pucken. Härlig känsla att se att det blev mål.

Om att de tre poängen gick till Rögle fanns det inte mycket att säga om ansåg Wennström. Siffrorna låter kanske inte helt övertygande men han tyckte att det bara fanns ett lag på isen.
– Riktigt skönt med tre poäng och jag tycker vi var det bästa laget i 60 minuter. Åker mycket skridskor och jobbar över hela banan. Det var inget snack om det och vi förde den här matchen, säger han och känner att laget är på rätt väg:
– Det gäller att vi tittar framåt nu. Vi kommer att ha stor nytta av den här segern och min känsla är att vi är på rätt väg igen.

Kevin Wennström har haft lite svårt att ta en ordinarie forwardsplats i Rögle under säsongen och har åkt in och ut i laget. Han har även varit utlånad till allsvenska Kristianstad några matcher.
– Det har varit tuff konkurrens om platserna så här långt. Som junior måste man göra rätt saker hela tiden och jobba hårt varje dag. Jag kan bara göra mitt jobb och hoppas på att jag blir uttagen men just nu njuter jag bara av den här segern, ler han avslutningsvis.

Patric Andersson