Gameday: Ryfors kan förlänga sin poängsvit
Publicerad: 2020-12-08
Simon Ryfors poängsvit är åtta matcher lång - kan forwarden förlänga den när Rögle ikväll gästar Luleå?

INFÖR NEDSLÄPP

Luleå-Rögle 19:00, Coop Norrbotten Arena, C More

Mötet:

Matcherna fortsätter att dugga tätt för Rögle. Kvällens match blir den femte på en vecka. Rögle kommer från en 4-2-seger mot Växjö, men föll dess förinnan i två raka matcher; mot Linköping och mot Frölunda.

Luleå förlorade mot Leksand med 6-3 i lördags, men hade innan det två raka segrar mot Malmö respektive Skellefteå.

I tabellen hittar vi Rögle på andra plats på med 38 poäng på 18 matcher. Luleå ligger fyra med 36 inspelade poäng på 19 kamper.

Senaste nytt i Rögle:

Efter segern mot Växjö i söndags fick Rögle-truppen ledigt under måndagen. Laget återsamlades under tisdagsförmiddagen och var på is i en dryg halvtimme innan de bytte om och satte sig på planet upp till Norrland. Leon Bristedt fanns med på värmningen, men beslut om forwardens medverkan kommer närmare nedsläpp.

Simon Ryfors är med i laget igen efter sitt matchstraff senast och kan förlänga sin poängsvit till nio matcher. Ryfors har under pågående svit gjort sex mål och tre assist.

Mer från Rögle-lägret i videon nedan.