Åstorp Hockey Matchens förening
Publicerad: 2018-02-10
Matchens förening
I mer än 50 år har det spelats ishockey i Åstorp. En liten förening med en familjär känsla som spelar en viktig roll i den svenska ishockeyfamiljen. Åstorps Ishockeyklubb är hedersgäster i Lindab Arena i kväll som Matchens förening.

Ishockey i Åstorp startades 1967 i regi av Åstorps Idrottsförening och ishallen uppfördes samma år. 1972 bildades Åstorps Ishockeyklubb vilket innebar att man bröt sig ur Åstorps Idrottsförening.

Idag har klubben ca 300 medlemmar fördelat på hockey och skridskoskola, konståkning, 6 ungdomslag och A-lag i division 3 samt veteraner.

Åstorps Ishockeyklubb är en välskött liten förening med en familjär känsla där man varje dag jobbar ideellt för att både ungdomar och föräldrar ska trivas och ha det roligt samtidigt som man utbildar och utvecklar hockeyspelare och konståkare.
Åstorps Ishockeyklubb är en breddförening med mottot att ”behålla så många som möjligt så länge som möjligt”.

Klubben har genom åren fostrat en rad spelare som varit framgångsrika.
I dag hittar vi backarna Eric Martinsson och Peter Andersson som spelar i Växjö i SHL och på damsidan Anna Johansson Modig som var med och vann guld med de svenska damernas juniorlandslag 2012 på ungdoms-OS.

Åstorp Ishockeyklubb är Matchens förening och i kväll är ett gäng av klubbens yngsta spelare på plats i Lindab Arena i samband med matchen Rögle-Frölunda. Någon av killarna kommer att få ett minne för livet – att göra ett symboliskt första nedsläpp!

Rögle BK