Rögle vände och vann över Skellefteå
Publicerad: 2021-02-27
Efter match
Rögle är tillbaka i vinnarspåret. Laget visade prov på bra moral när man ett par gånger kom tillbaka från underläge och till sist vände och vann hemmamötet mot Skellefteå. 4-2 slutade matchen.

Efter två raka förluster var serieledande Rögle ute efter en seger på lördagskvällen i toppmötet hemma mot tabelltrean Skellefteå.

Men det var gästerna som tog initiativet i spelet och även gjorde första målet. Ett backskott som styrdes in bakom Johan Gustafsson i hemmamålet.

Rögle kvitterade tre minuter in på andra. En snygg spelvändning där Olli Palola och Joey LaLeggia saxade sig genom Skellefteås försvar, Palola avslutade kallt med en backhand, hans tionde mål för säsongen. Målet godkändes efter videobedömning för att se att pucken var över mållinjen. Gästerna tog ledningen igen mitt i perioden men med knappt två minuter kvar av andra kvitterade Rögle igen. Moritz Seider, den unge stjärnbacken, noterades för sitt sjätte mål med ett skott från blå.

Fem minuter in på tredje tog Rögle ledningen för första gången. Adam Tambellini hittade rätt från sin favoritvinkel, ute vid höger tekningspunkt, och skottet satt i nättaket. Hans tolfte mål för säsongen och 3-2 till Rögle.

Anton Bengtsson gjorde sen 4-2 drygt tolv minuter in på tredje när han var stensäker i friläge. Skellefteå tog ut målvakten i slutminuterna men kom inte närmre.

Johan Gustafsson gjorde sin första match sen 4 februari och var riktigt bra i Rögles mål.

Nu väntar ett nytt uppehåll för Rögle i SHL för att andra lag med färre antal spelade matcher ska hinna i kapp. Nästa Rögle-match är tisdagen den 9 mars kl 18:00 mot Oskarshamn.